MYTHE 1 Je moet een marktonderzoek doen en je prijzen aanpassen aan wat andere ondernemers vragen voor gelijkaardige producten of diensten. Dit is wat in het ‘old school’ ondernemen aangeleerd wordt, en waartoe je dus geneigd bent wanneer je een nieuwe cursus, programma of product wilt aanbieden. NIET DOEN! Want de houding “Ik vraag evenveel als wat mijn concullega’s, of iets minder” maakt dat je
Een zuiver afgestemde prijsbepaling (net als elke andere keuze in je business) moet vanuit jouw innerlijke wijsheid komen. MYTHE 2 Lage prijzen betekenen dat jij jezelf en je diensten of producten niet naar waarde schat. FOUT! Prijzen op zich – of die nu hoog, gemiddeld of laag zijn – hebben een neutrale energie, en kunnen allemaal een plaats krijgen in de wereld van een krachtige change-maker. Het grote verschil is WAAROM die prijs zo hoog of zo laag is. ► Is het omdat jij je geïnspireerd voelt om een uitzonderlijke gelegenheid voor transformatie aan te bieden, en je weet dat je royaal beloond mag en zal worden om het beste van jezelf te geven? ► Of is het omdat je denkt dat je klanten maar een klein bedrag willen betalen, ook al zou je liever je tarief verhogen, of omdat je denkt je plaats nog te moeten verdienen? Het is de energie van deze “waarom” die bepaalt of jouw tarief klopt of niet. MYTHE 3 ‘Low end’ aanbiedingen verkopen beter dan ‘high end’ aanbiedingen. FOUT! Het vraagt evenveel energie om iets van 100 € te verkopen als iets van 10.000 €. Als jij de waarde van jouw product of dienst echt door en door voelt en het met volle vertrouwen kan aanbieden, dan zal je het moeiteloos kunnen verkopen, aan gelijk welke prijs. Als je twijfels hebt of verkoopt vanuit een zware energie zoals bv. ‘ik heb dit nodig’ of ‘ik wil mezelf bewijzen’, zal het moeilijk zijn om te verkopen, wat de prijs ook is. MYTHE 4 Je moet je prijzen aanpassen aan wat jouw ideale klant zich kan veroorloven. Wat iemand zich al dan niet kan veroorloven, gaat NIET om hoeveel geld die persoon heeft. Iemand kan bijvoorbeeld een pak geld onder zijn matras hebben, maar dat betekent niet dat die persoon zich jouw aanbod kan veroorloven. En het is ook niet omdat iemand financieel krap zit, dat die het zich kan veroorloven om niet met jou samen te werken. Jouw klanten ZULLEN zich jouw prachtige aanbod, waarvan de prijs energetisch juist is afgestemd, WEL kunnen veroorloven als:
Je tarieven bepalen op basis van deze mythes houdt jou als ondernemer uit je kracht: teveel geven, onvoldoende compensatie ontvangen voor jouw beste werk en je daar ongewaardeerd door voelen.
En dat zal ook jouw klanten blijven klein houden! Hoe je jouw tarieven zuiver afstemt als een energetische ondernemer, zodat jij op je hoogste niveau kan dienstbaar zijn en er royaal voor beloond worden, vertel ik je uitgebreid in de Quantumpreneur Academy. Het zuiver afstemmen en bepalen van jouw tarieven is een zeer belangrijk aspect van het creëren van een grenzeloos business succes, wat voedend is voor jezelf als persoon en voor je ziel. En je klanten zullen er dankbaar voor zijn! De deuren van de Quantumpreneur Academy zijn open tot 20 maart 2023. Welkom in de magische wereld van het energetisch ondernemen! ✨ |
Categorieën
Alles
Archieven
Augustus 2024
|